Comwell Hotells

Bæredygtighed som omdrejningspunkt for forretningen

Hos den landsdækkende hotelkæde, Comwell Hotels, tænker man bæredygtighed og genanvendelse hele vejen rundt.

Download hele casen

Comwell Hotels

case med comwell

Her drages omsorg for mennesker og miljø, og der er et gennemgående ønske om at være branchens foretrukne bæredygtige hotelkæde for både gæster, medarbejdere og samarbejdspartnere. Bæredygtighed er således et vigtigt omdrejningspunkt i forretningen, og tænkes derfor ind på tværs af hoteller og områder.

Reducer madspildsforbruget i alle led

For alle køkkener hos Comwell er det grønne mål at reducere madspildsforbruget både i produktionen og serveringen. Derfor er det både vigtigt at minimere mad- og ressourcespild, genanvende så meget som muligt og samtidig gøre gæsterne opmærksomme på bæredygtighed og betydningen af menuens sammensætning. 

"Vi ønsker at tage ansvar for vores ressourceforbrug og minimere og genanvende mest muligt. Vores bæredygtige omstilling er sat i gang, men rejsen er lang og vi er først lige begyndt" siger Peer Rysgaard, driftsdirektør i Comwell.

Grøn uddannelse

Et konkret tiltag i kampen for den bæredygtige omstilling er at få den bæredygtige tankegang ind under huden på medarbejderne.

Derfor har ambassadører fra hvert af hotelkædens køkkener gennemført en Comwell Food Coordinator-uddannelse, for at lære at udnytte råvarerne bedre og derved reducere madspild. På samme måde har ambassadørerne på restaurantområdet gennemført en bæredygtighedsuddannelse.

png af tallerken logo

I køkkenet hos Comwell Hotels bliver alt mad stort set lavet fra bunden og består af danske, økologiske sæsonråvarer.

png samarbejde logo

I 2014 indledte Comwell Hotels samarbejdet med Daka ReFood om afhentning af madaffald.

png mærke logo

Hotelkæden har både Green Key-mærket, Det økologiske Spisemærke i bronze og REFOOD-mærket*.

Om REFOOD-mærket*

Gennem et samarbejde med Daka ReFood kan du opnå REFOOD-certificering og bruge REFOOD-mærket. Det gør 1.600 andre danske virksomheder allerede. Mærket tydeliggør indsatsen mod madspild og for genanvendelse over for både medarbejdere, kunder og samarbejdspartnere.

Bliv klogere på REFOOD-mærket

refood stop madspild logo

Jeg vil gerne ringes op hurtigst muligt

Udfyld formularen. Så ringer vi så snart, vi kan.

Når du udfylder formularen, accepterer du samtidig vores betingelser for behandling af dine personoplysninger

Rasmus U. Hansen

Key Account Manager

keyboard_arrow_up